Bed en breakfast om nooit te vergeten - Reisverslag uit Barwon Heads, Australië van Klaas&Hilda zuiderveld - WaarBenJij.nu Bed en breakfast om nooit te vergeten - Reisverslag uit Barwon Heads, Australië van Klaas&Hilda zuiderveld - WaarBenJij.nu

Bed en breakfast om nooit te vergeten

Blijf op de hoogte en volg Klaas&Hilda

15 Januari 2017 | Australië, Barwon Heads

Vanuit Beechworth gaat de reis verder naar Ocean Grove. Daar hebben we een Bed and Breakfast geboekt met een beoordeling van 9,5. Dat moet dus wel erg goed zijn. De reis ernaar toe is prachtig. Ik blijf mij verwonderen over de verschillende landschappen die je hier ziet. Als je in de outback hebt gereisd is het landschap van weinig variatie voorzien. Maar hier is het prachtig groen en wisselend het landschap zich af met gele korenvelden of groene weiden (komt doordat er veel regen is gevallen de laatste tijd). De laatste 50 kilometer zijn gewoon prachtig. Glooiende heuvels met bomen die lijken alsof ze als dartpijltjes neer zijn gegooid. Omdat Australiers ook vakantie hebben komen we ook hier veel caravans tegen. Nu gaat de gemiddelde Australier anders op vakantie dan de Nederlander. Het liefst neemt een gemiddelde Aussie zijn Billabong caravan en zijn boot mee. En zijn hond en ik weet niet god wat nog allemaal meer. En dat hangt allemaal achter zijn auto. De hond in een bench achterop de 4x4. Verbaas mij daar soms over hoe dat allemaal kan.
Aangekomen bij onze B&B Swan Bay Haven zien we een prachtig nieuw gebouw dat als een 'oude' schuur is gebouwd. Met veel grond erom heen. Het ziet er prachtig uit en een briefje op de deur verteld ons dat onze sleutel in de deur van onze kamer zit. We lopen om het gebouw heen en vinden onze kamer. Alles lijkt gloednieuw. Een prachtige kamer met heerlijk kingsize bed en een prachtige badkamer. Er is een ruimte voorin het gebouw waar een volledige, uitgebreide keuken zit waar je ontbijt kunt maken. Alles is aanwezig. Brood, bacon, eieren, koffie, sinaasappelsap, appelsap, fruit, cereals etc. Er is geen nee te koop. Je zou bijna wensen dat je een groot ontbijttype bent maar helaas, Klaas en ik kunnen het op een paar kopjes koffie en wat yoghurt prima doen. Omdat we dichtbij de kust zitten zijn we met de auto naar het strand gegaan en lekker gewandeld. Even benen strekken na een lange autorit. Werden we nog getrakteerd op een skydiver die vanaf een klif probeerde de lucht in te komen. Toch maar even wachten op te zien hoe dit in zijn werk ging. Na een paar mislukte pogingen lukte het toch om in de lucht te komen. 's Avonds heerlijk een wijntje gedronken bij onze B&B en heerlijk geslapen.